Pasvalio Mariaus Katiliškio viešosios bibliotekos
              Vaikų erdvė

Susitikimas paauglių skaitymo edukatore, rašytoja ir pedagoge Rebeka Una

Birželio 5 d. 11.45 valBirželio 5 d. Mokymų ir edukacijų erdvėje (IV a.) vyko edukacija „Paauglys kaip kūrėjas ir burtininkas ateities dabarties pasaulyje“ su projekto „Metai su knyga“ paauglių skaitymo edukatore, rašytoja ir pedagoge Rebeka Una. Į edukaciją atvyko Pumpėnų gimnazijos 6, 7, 8 ir 9 klasių mokiniai su bibliotekininke Edita Jackuviene.
Viešnia kalbėjo apie savo knygą „Atjunk“, kuri 2015 m. buvo išrinkta Metų knyga paaugliams ir gavo daug kitų apdovanojimų. Knygoje pasakojama apie pagrindinę veikėją keturiolikmetę Grytą, gyvenančią steriliai išvalytame pasaulyje, kuriame nelikę nei jausmų, nei pojūčių.


Po įtraukiančio autorės pasakojimo mokiniams reikėjo sukurti paveikslus, kaip jie įsivaizduoja, koks bus ateities pasaulis, jį aprašyti ar nupiešti. Kiekviena komanda gavo skirtingas užduotis ir turėjo jas pristatyti.
Komandoms pristačius savo idėjas, buvo žavu matyti demonstruojamą kūrybiškumą ir naujoves. Kiekviena komanda turėjo unikalių, įdomių idėjų – nuo kambario su išmaniais baldais, minimalaus drabužių kiekio iki ateities dienotvarkių, leidžiančių miegoti tik 4 valandas ir šurmuliuojantį gyvenimą internete.
Įdomiausias edukacijos aspektas buvo dėmesys komunikacijai ateityje. Technologijoms tobulėjant precedento neturinčiu tempu, labai svarbu atsižvelgti į tai, kaip komunikacija ateityje pasikeis. Mokiniai sugalvojo įvairių idėjų, bet labiausiai pabrėžė, kad virtuali komunikacija jau šiandien pakeitė realų bendravimą, kad ateityje tai liks vieninteliu bendravimo būdu. Tai parodė, kaip sparčiai keičiasi mūsų pasaulis.
Buvo įdomu matyti, kokių netikėtų technologijų ir gyvenimo galimybių mokiniai sugalvojo, ko po kelerių metų galime tikėtis ir savo aplinkoje. Dėl pažangos tokiose srityse kaip AI (dirbtinis intelektas) ir biotechnologijos akivaizdu, kad galimybės yra neribotos.
Dėkojame visiems dalyvavusiems ir išlaisvinusiems vaizduotę kartu su mumis.